پایگاه خبری صدای منتقد: نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی‌تدبیری‌های وزارت نیرو گفت: آقای محرابیان برای تکیه زدن بر کرسی وزارت نیرو وعده‌هایی داد که امروز نه‌تنها آن‌ها را عملی نکرده بلکه عیناً نقطه مقابل آن وعده‌هاست.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی صدای منتقد، مرتضی محمودوند رئیس کمیته امنیت آب مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی نمایندگان ما،  ضمن بااهمیت دانستن نحوه مدیریت علمی و کارشناسانه موضوع آب در کشور تصریح کرد: بدون تردید موضوع آب و مدیریت علمی و کارشناسانه آن اساسی ترین مسأله کشور است و کوچکترین سهل انگاری و تصمیم غیر اصولی در این رابطه خسارات غیرقابل جبرانی را به همراه خواهد داشت.


این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: امروز یکی از مهمترین مباحث در سیاست داخلی و خارجی بحث هیدروپلتیک و امنیت آب است که یقینا در آینده ای نزدیک مبنای بسیاری از رفتارهای سیاسی دولت ها و ملت های جهان خواهد بود چرا که به مرور زمان آب اهمیتی بیشتر از حتی نفت خواهد داشت.

نماینده خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف های مدیریتی جدی در وزارت نیرو گفت: شوربختانه در کشور عزیزمان سکان این حوزه استراتژیک را به دست فردی سپرده ایم که در این یک سال نشان داده عاری از دانش و تدبیر و تسلط لازم برای اداره این حوزه است و بسیاری از تصمیمات ایشان علیه منافع ملی است و اگر این رویه غلط و ضدامنیتی متوقف نشود خیلی زود شاهد نتایج خسارت بار و جبران ناپذیر آن خواهیم بود.

محمودوند در ادامه افزود: آقای محرابیان برای تکیه زدن بر کرسی وزارت نیرو وعده هایی داد که امروز نتنها آن ها را عملی نکرده بلکه عیناً نقطه مقابل آن وعده هاست و با فراغ بال مشغول اقدامات غیرکارشناسی و هزینه تراشی های سنگین برای ملت و نظام است.

وی تاکید کرد: تصمیمات ایشان در حوزه هایی نظیر کشاورزی، تخصیص آب، محیط زیست، سدها و…اگر به همین منوال ادامه پیدا کند نام این بزرگوار به عنوان یک ویرانگر در تاریخ این مرز و بوم ثبت خواهد شد و تا قرن ها کسی یارای جبران خسارت ها و صدمات او را نخواهد داشت.

رئیس کمیته امنیت آب مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مدیریت آقای محرابیان از منظر امنیتی هم  قابل بررسی است. اینکه اقدامات یک مدیر به گونه ای باشد که موجب خشم مردم و دامن زدن به تنش های قومی و منطقه ای شود همان چیزی است که سرویس های اطلاعاتی دشمن به دنبال آن هستند. البته امیدواریم آنچه در مجموعه تحت امر آقای محرابیان رخ میدهد صرفا ناآگاهی و ناتوانی باشد و جهت دهی هدفمند در کار نباشد.

این عضو اتحادیه بین المجالس جهانی افزود: در حوزه برق هم ماجرا به همین شکل است و با نزدیک شدن به فصل تابستان نگرانی ها بیشتر و بیشتر می شود چرا که بعید است محرابیان توان اداره این بحران احتمالی را داشته باشد و با این مدل مدیریتی نابودی کشور در حوزه برق هم متصور است.

محمودوند با اشاره به شرایط نامناسب حاکم بر وزارت نیرو گفت: برای جلوگیری از تداوم خسران و خسارت ها در مجموعه عظیم و استراتژیک وزارت نیرو روز گذشته استیضاح آقای محرابیان وزیر نیرو در ۱۱ محور ثبت شد.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در پایان تاکید کرد: از همکاران دلسوزی که دل در گرو عزت و عظمت ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند تقاضا میکنم در این زمینه با اهتمام و جدیت ورود کنند چرا که این مسأله حیاتی جدای از تمام صف بندی ها و ملاحظات سیاسی و جناحی است و آنچه دنبال آن هستیم منافع مردم و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است.