فرهنگ و اندیشه
کد خبر : 1894
جمعه - ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷

معاون استاندار استان: برای سهم اشتغال لرستان برنامه‌ریزی جدی انجام شود

پایگاه خبری وتحلیلی صدای منتقد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: تولید دانش بنیان کارآفرین در این استان ضروری است و دستگاه های اجرایی باید برای توسعه سند اشتغال تلاش کنند. به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی صدای منتقد، سیروس ابراهیمی روزدر کارگروه اشتغال استان اظهار کرد: اصلی‌ترین ماموریت، تولید اشتغال است چراکه جامعه‌ به […]

معاون استاندار استان: برای سهم اشتغال لرستان برنامه‌ریزی جدی انجام شود

پایگاه خبری وتحلیلی صدای منتقد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: تولید دانش بنیان کارآفرین در این استان ضروری است و دستگاه های اجرایی باید برای توسعه سند اشتغال تلاش کنند.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی صدای منتقد، سیروس ابراهیمی روزدر کارگروه اشتغال استان اظهار کرد: اصلی‌ترین ماموریت، تولید اشتغال است چراکه جامعه‌ به تعادل اقتصادی و به دنبال آن تعادل فرهنگی می‌رسد بنابراین سهم اشتغال استان باید با دقت برنامه‌ریزی شود و راه‌های رسیدن به این هدف در اولویت قرار گیرد.

وی گفت: بخشی از این موضوع در اختیار استان است که باید پیگیری شود و بخش دیگر را هم باید با جدیت دنبال کنیم تا تعهد اشتغال لرستان امسال به نتیجه برسد چراکه سال گذشته فعالیت در این حوزه رضایت بخش نبود.

وی افزود: لرستان در شاخص فلاکت وضعیت خوبی ندارد هرچند که با استان‌های دیگر هم اختلاف بسیار نیست اما باید این وضعیت جبران شود که در این خصوص باید تولید ثروت کرد تا باعث کاهش تورم گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: نگاه نظام برای ایجاد اشتغال رفتن به سوی تولیدات سبک، دانش بنیان و اشتغال آفرین می باشد که در این راستا یک کارگروه با کارشناسان و صاحب نظران در حال شکل‌گیری است.

ابراهیمی ادامه داد: تسهیلات پرداختی به دستگاه‌های اجرایی باید به اشتغال ختم و گزارش کار به دبیرخانه ارسال‌ شود، همچنین تعهد اشتغال نباید به دریافت تسهیلات گره زده شود بلکه باید با جذب سرمایه‌گذار و فعال نمودن بنگاه‌های اقتصادی زمینه اشتغال فراهم گردد.