پایگاه خبری وتحلیلی صدای منتقد، رئیس شورای شهر خرم آبادگفت:اقتصاد کشاورزان در عدم کشت برنج، سیب زمینی وهندوانه به دلیل کمبود آب مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی صدای منتقد،  رضا بیرانوند با اشاره به بحران کم آبی در استان گفت: باید همه آحاد مردم صرفه جویی آب را در دستور کار خود قرار دهند.

،رضا بیرانوند رئیس شورای شهر خرم آباد در چهل و هفتمین جلسه رسمی و عادی شورای شهر، با اشاره به اینکه بحران کم آبی یک خطر جدی برای استان محسوب می‌شود گفت: همه آحاد مردم و نهادها باید صرفه جویی آب را در اولویت قرار دهند.

وی ادامه داد: مشکلات کم آبی و بحران آن معضلی است که خطر خشکسالی در آن مشهود است که در این راستا برای سال جاری کشت برنج، سیب زمینی و هندوانه در استان ممنوع شده و از آنجا که بیشتر شغل هم استانیهای ما کشاورزی است با مشکل مواجه شده اند.

رئیس شورای شهر خرم آباد بیان کرد: روش های آبیاری در فضای سبز باید تغییر کند و باید بتوانیم از روش‌های نوین بهره برداری کنیم.

بیرانوند اظهار کرد: از اقشار مردم انتظار می رود در فصل گرما صرفه جویی آب در اولویت قرار بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: خشک شدن زمین و کمبود آب باعث به وجود آمدن ریزگردها می شود که در چند روز گذشته زندگی مردم را مختل کرده است.

بیرانوند با اشاره به این که سیستم خطوط لوله آب در سطح شهر نیازمند بازسازی هستند، افزود: بعضی از محله های سطح شهر هنوز به سیستم فاضلاب شهری وصل نشده اند.