لرستان
کد خبر : 1801
جمعه - ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲

برنامه های صدا و سیمای مرکز لرستان برای ماه مبارک رمضان

پایگاه خبری صدای منتقد: صدا و سیمای مرکز لرستان برای ماه میهمانی خدا برنامه‌های متنوعی را تولید کرده است. به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی  صدای منتقد، به نقل از صدا و سیمای مرکز استان ؛ صدا و سیمای مرکز لرستان برای ماه میهمانی خدا برنامه‌های متنوعی را تولید کرده است که به شرح ذیل هستند: […]

برنامه های صدا و سیمای مرکز لرستان برای ماه مبارک رمضان

پایگاه خبری صدای منتقد: صدا و سیمای مرکز لرستان برای ماه میهمانی خدا برنامه‌های متنوعی را تولید کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی  صدای منتقد، به نقل از صدا و سیمای مرکز استان ؛ صدا و سیمای مرکز لرستان برای ماه میهمانی خدا برنامه‌های متنوعی را تولید کرده است که به شرح ذیل هستند:

*سیما*

«ماه بندگی» ویژه افطار، «تمنا» ویژه سحر، «آموزه‌هایی از قرآن کریم»، «جزء خوانی قرآن» از ویژه برنامه‌های سیمای مرکز لرستان است.

«جزء خوانی و ترتیل قرآن» هر روز به تهیه کنندگی فرزادفراهانی، با حضور قاریان برجسته استانی از ساعت ۱۸ به مدت یک ساعت به صورت زنده از حسینیه ثارالله سپاه خرم آباد پخش می‌شود؛ «ماه بندگی»، ویژه برنامه افطار به تهیه کنندگی مانیا سپهوند هر روز قبل از اذان مغرب، به صورت زنده پخش می‌شود؛ ترویج فرهنگ نیکوکاری و کمک‌های خیرین (گزارش ازخیرین)، بحث کارشناسی مذهبی، مهمانان رمضانی، بخش گزارشی وپخش زنده اذان مغرب باحضور موذنین استان ازآیتم‌های این برنامه هستند. «آموزه‌هایی از قرآن کریم» از برنامه‌های تولیدی ویژه ماه مبارک رمضان به تهیه کنندگی امیرحسین هاشمی گیلان است که جلسات تفسیر قرآن کریم نماینده معزز، ولی فقیه دراستان و امام جمعه خرم آباد رااز ساعت ۲۰:۲۰ به مدت ۳۰ دقیقه به تصویر می‌کشد؛ برنامه «تمنا» ویژه سحر‌های ماه مبارک رمضان وتنظیمی با اذان صبح، به تهیه کنندگی حمید بیرانوند، شوق راز و نیاز‌های عاشقانه بندگی در کنار سفره‌های ساده سحری را، هر بامداد با آیتم‌هایی مانند: گفتار مجری، حضور مهمانان مختلف و کارشناس معارفی در برنامه و آیتم روزه داری و سلامت و ادعیه و مناجات‌ها و سرود‌های مذهبی به سمع و نظر روزه داران هم استانی می‌رساند. «بحث‌های کارشناسی مذهبی» ویژه ماه مبارک رمضان باحضورائمه جمعه شهرستان‌های استان هرروزقبل از اذان ظهربه مدت ۵ دقیقه و پخش سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عیدی در شب‌های ماه مبارک در حسینیه حبیب ابن مظاهر و برنامه آموزش تجوید قرآن کریم به تهیه کنندگی امین مرادی از دیگر برنامه‌های رمضانی سیمای لرستان است.

*صدا*

«سفره و سجاده» ویژه سحر، «بهاردل» ویژه افطار، «ترتیل و جزءخوانی قرآن»، از ویژه برنامه‌های صدای مرکز لرستان در ماه بهار قرآن است.

«ترتیل و جزءخوانی قرآن»، ویژه برنامه رمضانی رادیو لرستان است که هرروز با حضور قاریان و اساتید برجسته قرآنی استان، پخش می‌شود. «بهاردل» ویژه برنامه افطار به تهیه کنندگی سیدفرزادوالیزاده است که هر روز قبل از اذان مغرب به صورت زنده پخش می‌شود؛ در این برنامه، زیبایی‌های ماه مبارک رمضان و سبک زندگی ایرانی اسلامی وساده زیستی و خصلت‌های پسندیده وهمچنین احکام ماه مبارک رمضان، گزارش از مساجد و خیرین و بحث کارشناسی مذهبی برای مخاطبان بیان می‌شود؛ «سفره و سجاده»، ویژه برنامه سحر‌های ماه مبارک رمضان به تهیه کنندگی سوسن درجزینی است که سحر‌های ماه مبارک رمضان با آیتم‌هایی مثل گفتارمجری، بحث کارشناسی، ادعیه، تواشیح و سرود‌های معارفی و حکایات آموزنده عرفانی، گزارش، سلامت و تغذیه درماه مبارک رمضان به صورت موضوعی، تهیه وپخش می‌شود. برنامه تولیدی «بهداشت وسلامت» به تهیه کنندگی شهرزادمظفری سه روزدرهفته به مدت ۳۰ دقیقه با موضوع تغذیه در ماه مبارک رمضان به سمع روزه داران عزیز می‌رسد. همچنین برنامه‌های تامینی صدای آشنا، سخنرانی، یادمان نرود، شرح دعای افتتاح و دعای ابوحمزه ثمالی به صورت زنده وباتقویت از رادیوزیارت پخش می‌شوند.

رادیو شهری بروجرد نیز با تدارک ویژه برنامه‌های «ضیافت» به تهیه کنندگی فاطمه حیدری و «شهدبندگی» به تهیه کنندگی فاطمه مقدسی در ماه مبارک رمضان مهمان روزه داران دیار فرزانگان است.

*خبر*

معاونت خبر با تولید گزارش‎های ویژه رمضانی با موضوع معرفی آداب و رسوم بومی لرستان در ماه رمضان و پوشش برنامه‌های این ماه در سطح استان به طور ویژه به این مناسبت می‌پردازد.

*فضای مجازی*

معاونت فضای مجازی نیز با فراخوان و انتشار پویش‌های مردمی و استفاده از طرح‌های گرافیکی و پوستر و تولید و انتشار پادکست و محتوای صوتی برای معرفی آیات قرآنی برای استفاده و بار گذاری در کانال، پیج شبکه لرستان و رادیو نما در خدمت مردم روزه دار است.