پایگاه خبری وتحلیلی صدای منتقد: ریاست محترم جمهوری جناب آقای آیت الله رئیسی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

معاون محترم ریاست جمهوری جناب آقای محمد مخبر دزفولی عطف به نامه ماموریت سه گانه ریاست محترم جمهوری

وزیر محترم تعاون کار و رفاه اجتماعی

وزیر محترم نفت و سایر وزرای مرتبط

ملت شریف ایران

سلام علیکم

احتراما با آرزوی سلامتی ، طول عمر و موفقیت برای جناب عالی و همه خدمت گذاران به انقلاب ، پیشاپیش فرارسیدن عید مبعث ، سال نو و ماه مبارک رمضان ، را تبریک عرض می کنیم ، که در سالگرد چهل و سومین سال پیروزی انقلاب الهی ایران ، برای اولین بار همزمان در یک ماه اتفاق افتاده است ، همه امیدهای ملت ایران به سمت دولت مردمی و ایران قوی دوخته شده است ، تشکر ویژه از اقدام جهادی و انقلابی دستور قاطع آزاد سازی سواحل ایران ، که به یک الگو تبدیل شد برای سایر آزاد سازی ها و دستورالعمل ها با تعیین ضرب العجل ، که آخرین آن

در جلسه بعد از ظهر پنجشنبه مورخ 5/12/1400 که اولین جلسه شورای‌عالی رفاه و تامین اجتماعی در دولت سیزدهم، بود فرمودید اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران پرچمدار برقراری عدالت اجتماعی است و لذا وجود فقر در جامعه اسلامی به هیچ وجه زیبنده این نظام نیست.

درست است که برای ایجاد عدالت پایدار اقتصادی و اجتماعی باید در توزیع ظرفیت‌ها و امکانات، عادلانه عمل شود و زمینه ها و بسترهای ایجاد فقر و بی‌عدالتی را اصلاح کرد، اما نباید از رسیدگی به فقرا و نیازمندان نیز غافل ماند.

اصلاح ساختارها و شاخص‌ها نسبت به رسیدگی به فقرا و نیازمندان تقدم رتبی دارد، اما هم‌زمان با اجرای برنامه‌ها و اقدامات بلند مدت و ساختاری باید به شکلی کاملا عزتمندانه به فقرا و نیازمندان نیز رسیدگی کرد و برنامه‌هایی عاجل و فوری برای رفع فقر مطلق داشت.

تأکیدات مقام معظم رهبری به ویژه خطاب به دولت مردمی و تحول‌گرا، مبنی بر تهیه و تنظیم پیوست عدالت برای همه تصمیمات و اقدامات اشاره دارد.

محور عمل این دولت اجرای عدالت است ، هیچ تصمیم و اقدامی در این دولت نباید باعث ایجاد و تشدید فشار اقتصادی به آحاد کم برخوردار جامعه شود.

یکی از ضروری‌ترین اقدامات در مسیر رسیدگی به فقرا و نیازمندان را به روزرسانی سامانه جامع اطلاعاتی رفاه و تامین اجتماعی است .

سامانه اطلاعاتی زیر مجموعه وزارت رفاه باید به روزرسانی شده و در راستای جامعیت اطلاعات آن ، با دیگر سامانه‌های اطلاعاتی دستگاه‌های ذیربط یکپارچه و مرتبط شود.

دیگر از اقدامات لازم در راستای اصلاحات ساختاری برای رفع فقر و ارتقای وضعیت رفاهی مردم در دولت مردمی را ارتقای نقش و سهم مردم و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌ریزی‌ها است

از تجربه‌های موجود در استفاده از ظرفیت‌های نهادهای مردمی همچون خیریه ها، بسیج و امثال آن برای به میدان آوردن ظرفیت‌های مردمی بهره گرفته شود.

تجربه به میدان آوردن ظرفیت‌های مردمی در موضوع امدادرسانی عمومی در اوایل همه‌گیری کرونا از سوی مقام معظم رهبری یک الگو می تواند باشد.

وزارت رفاه این روش نمونه فعلیت بخشیدن به نقش مردم در برنامه‌ریزی‌های عمومی را در راستای رفع فقر به ویژه رفع فقر مطلق ساماندهی و سازماندهی کند.

رئیس جمهور تاکید کرد: برنامه‌های رفع فقر مطلق را مطلقا به آینده موکول نکنید. رفع فقر مطلق از آن دسته اقداماتی است که حتی نباید از امروز به فردا موکول شود‌؛ جلسات و برنامه‌ریزی‌های خود را بر این محور تنظیم کنید که برای همین شب عید بتوانید با اقداماتی جهادی، دستگیر فقرا و نیازمندان جامعه باشید.

آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: امروز توان دولت نیز در کنار نهادهای انقلابی و امدادی قرار گرفته و ظرفیت‌های آنان یکپارچه شده است. باید از این فرصت به نحو احسن و هر چه سریع‌تر برای رفع فقر مطلق و نیز اصلاح ساختارهای به وجود آورده فقر و بی‌عدالتی استفاده شود.

طبیعتا اجرای برخی برنامه‌ها برای اصلاح ساختارها زمانبر است، اما برنامه‌ها و اقدامات لازم برای رفع فقر مطلق را در کوتاه‌ترین زمان ممکن طراحی و سریعا اجرایی شود.

در این جلسه همه دستگاه‌ها مکلف شدند برای تکمیل و توسعه پایگاه رفاه ایرانیان،‌ همکاری لازم را با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشته باشند و اطلاعات مورد نیاز را به صورت برخط در اختیار این وزارتخانه قرار دهند.

همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان متولی قانونی حوزه سیاست‌های رفاهی مکلف شد با همکاری سایر دستگاه‌ها برنامه جامع رفع فقر را تهیه کرده و در جلسه آتی شورای‌عالی رفاه و تامین اجتماعی ارائه کند و در این خصوص نیز همه دستگاه‌ها مکلف شدند همکاری لازم را داشته باشند.

…………………………………………………………

مجمع اندیشکده های بین المللی مجازی ایران www.ivico.co برای آزاد سازی خام فروشی از نفت و گاز پس از یکصد و ده سال و عملیاتی نمودن  جهاد تولید فرمایشات مقام معظم رهبری حفظه الله نیز چنین شود بسم الله .

رشد و توسعه ، تکنولوژی ، علوم و فناوری در قرن بیست و یکم میلادی در مقایسه با قرن بیستم میلادی هزار برابر افزایش خواهد داشت

با استفاده از ماده اولیه نفت خام قبل از پایان نیمه قرن بیست و یکم میلادی دانشمندان فیزیک و شیمی بعد از حدود دو دهه پژوهش ، تحقیق به نوعی محصول گرافن دست پیدا می کنند که بسیار مقاوم تر و پیشرفته تر از گرافن های فعلی است ، باتوجه به اینکه ساختمان اتم هر کربن ، که شش ضلعی است ، ساختار اتمی آن را بسیار نازک و سخت تر از محصولات قبلی خواهد نمود.

بیش از یکصد و پنجاه هزار انواع محصول از نفت و گاز خام بدست می آید ، که دو هزار محصول آن ارزش هر گرم به بالای یکصد میلیون تومان می رسد و..

کشور آلمان بیش از یکصد میلیارد دلار آمریکا سالانه از محل محصولات فوق پیشرفته پتروشیمی درآمد کسب می کند

سایر کشور ها از جمله چین ، ژاپن و کره جنوبی و…نیز با واردات نفت و گاز خام درآمد هنگفتی را بدست می آورند

پیشنهاد مجمع اندیشکده های بین المللی مجازی ایران www.ivico.co ، که با کلیه امکانات بالقوه و بالفعل ، هزاران کارشناس و صدها کنسرسیوم در خدمتتان خواهد بود

ریاست محترم جمهوری جناب آقای رئیسی همچون آزاد سازی سواحل ، دستور کتبی با مدت زمان مشخصی را به وزارت نفت برای جهاد تولید و حمایت از تاسیس صندوق ملی نفت و گاز و انرژی و اصلاح موادی از آئین نامه اجرایی پتروپالایشگاه ها مصوبه 1398 مجلس جهت تولید ثروت برای همه ایرانیان و برچیدن فقر ، فساد و تبعیض و چهارده یارانه صادر کنند ، تا اینکه نقدینگی به سمت تولید و محصولات با ارزش افزوده هزاران برابری نفت و گاز خام هدایت شود… ان شاء الله

از آزاد سازی ایران در سال 57  آزاد سازی خرمشهر  آزاد سازی سواحل  آزاد سازی نفت و گاز به نفع مردم در سال 1400

حکمرانی و مدیریت یک علم پیچیده است

1400 به بعد حکمرانی فقط بر پایه اندیشکده محور حرفه ای مردمی

*مجمع اندیشکده های بین المللی مجازی ایران 🔶🔹🔸www.ivico.co 🔶🔹🔸*