اجتماعی » یاداشت
کد خبر : 1677
شنبه - ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۹

منفعت شخصی یا رسالت خبرنگاری

  امروزه بدون شک نقش مهم و اثر گذار جامعه خبری بر هیچکس پوشیده نیست، بطوریکه اگر خبرنگارها از جامعه حذف شوند ،عدم حضور ایشان تاثیر شگرفی بر اتفاقات روزمره جامعه میگذارد. حال در این بین برخی از خبرنگاران که از رسالت اصلی خود دور شده اند ،با حرکات احساسی ضربه مهلکی بر هویت این […]

منفعت شخصی یا رسالت خبرنگاری

 

امروزه بدون شک نقش مهم و اثر گذار جامعه خبری بر هیچکس پوشیده نیست، بطوریکه اگر خبرنگارها از جامعه حذف شوند ،عدم حضور ایشان تاثیر شگرفی بر اتفاقات روزمره جامعه میگذارد.

حال در این بین برخی از خبرنگاران که از رسالت اصلی خود دور شده اند ،با حرکات احساسی ضربه مهلکی بر هویت این جامعه قابل احترام و سرنوشت ساز وارد می نماید!!!

با توجه به فضای رسانه ای کشور ما که امروزه بیشترین بخش آن را فضای مجازی تشکیل داده است ، برخی اشخاص که خود را خبرنگار می پندارند، به دور از تفکر ، با حرکاتی نسنجیده و سرشار از منفعت شخصی این مجموعه را دچار بدنامی و انحراف کرده اند ، ایشان برای جذب فالور و مطرح شدن در بین جامعه دست به هرکاری می زنند بطوریکه خبرها را وارونه و غیر واقعی با اقراغ فراوان مطرح میکنند !!!

در این بین از سوی مردم ، مسئولین و جامعه خبرنگاران سوالهایی مطرح می شود، که چرا فلان خبرنگار این همه جنجال و همهمه به وجود می آورد تا در نهادی تصمیم گیرنده بنام شورای شهر باقی بماند؟؟؟

مگر رسالت خبری ایشان فقط و فقط معطوف به شورای شهر می باشد…؟

آیا جامعه ما خبرنگاران دیگری ندارد … ؟

ایا جامعه هیچ خبری جز خبرهای شورای شهر ندارد…؟

چرا خبرنگاران دیگر برای ماندن در صحن شورای شهر این همه دست و پا نمی زنند…؟

بدون شک کاسه ای زیر نیم کاسه این اخلاق غیرحرفه ای می باشد.

یقینآ ایشان برنامه های دراز مدتی در قالب منفعت شخصی در سر دارد!!!

البته شورای شهر یک نهاد منطقی، با خرد جمعی می باشد و تصمیمات ایشان بر محور مشورت صورت میگیرد و هر تصمیمی که با مشورت و خرد جمعی گرفته شود قابل احترام است…

✍️مسعود طولابی