استاندار لرستان بر ضرورت اعطای اختیارات ویژه به استان‌ها تاکید کرد و گفت: در سفر رئیس جمهور، دولت برادری خود را به لرستان ثابت کرد.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی صدای منتقد، فرهاد زیویار در سخنانی خطاب به وزیر کشور اظهار داشت: شما با لرستان آشنا هستید، جانفشانی‌های لرستانی‌ها در انقلاب و دوران دفاع مقدس را بیشتر از امثال بنده می‌دانید، کمالات معنوی مردم استان لرستان کم نیست.

وی عنوان کرد: لرستان دارای مؤلفه‌های زیادی برای توسعه و پیشرفت است، اگر نگوییم ظرفیت‌های این استان بی نظیر، شاید کم نظیر باشند.

استاندار لرستان با اشاره به ظرفیت‌های لرستان ادامه داد:، اما متأسفانه لرستان در جایگاه واقعی خودش نیست، اعتقاد دارم که استان نیاز به تغییر دارد و این تغییر هم صورت نخواهد گرفت مگر با توجه و عنایت دولتمردان به خصوص دولت سیزدهم.

زیویار با تاکید بر کار جهادی خدمتگزاران و دست اندرکاران در استان و همچنین همراهی و همدلی همه آحاد مردم افزود: علما، روحانیت، نخبگان در این رابطه نقش مؤثری دارند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در سفر رئیس جمهور به لرستان مصوبات امید بخشی برای استان در نظر گرفته شد و به اعتقاد من دولت گام اول را خوب برداشت ادامه داد: اگر چه ما باید همیشه مطالبه گر باشیم، اما دولت در این زمینه برادری خود را برای گام اول ثابت کرد.

مصوبات امید بخش دولت برای لرستان

استاندار لرستان بیان داشت: رئیس جمهور عیناً دیدند که برخی مصوبات و موضوعات مانند راه آهن و سد برای لرستان مهم و حیاتی است، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و واحد‌های تعطیل شده جز تأکیدات، دستورات و مصوبات همه دولت مردان به ویژه رئیس جمهور بود.

زیویار با بیان اینکه بنده و همکاران نیز تلاش داریم که در استان با کمک و حمایت دولت و وزیر کشور به صورت خاص به عنوان اصلی‌ترین وزیر حامی استان‌ها در کشور این پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم افزود: پروژه‌هایی که در سفر رئیس جمهور تصویب شدند، متعدد بودند، اما اگر بخواهیم دسته بندی داشته باشیم، در حوزه وزارت نیرو بالغ بر هزار و ۳۰۰ تا هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای لرستان در نظر گرفته شد.

وی گفت: در حوزه راه نیز بالای هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای لرستان اعتبار در نظر گرفته شد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه در حوزه صنعت، کشاورزی، بهداشت و… نیز اعتبارتشان کمتر از این مجموعه‌ها نیست بیان داشت: اعتقاد دارم که صرفه نظر نظر این مباحث، خلأ‌ای وجود دارد که اجازه نمی‌دهد پروژه‌ها به نهایت سرانجام برسند، این خلأ اگر رفع نشود باز اشکالات مانند سنوات قبل روی هم تلمبار می‌شود و ما کما فی سابق با همین مشکلات به نوعی دست به گریبان خواهیم بود.

زیویار تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که از سوی وزیر کشور برای رفع در دستور کار هم قرار دارند، تحول در نظام مدیریت کشور و تحول زدایی از مرکز است، ما برای پیگیری خیلی از مصوبات باید رفت و آمد‌های متعددی را به مرکز داشته باشیم و این هم وقت، حوصله و انرژی زیادی از مدیران و دست اندرکاران استان می‌گیرد.

وی گفت: ما مکرر شاهد بوده ایم که وزیر کشور تاکید بر اعطای اختیارات ویژه به استان‌ها دارند، اگر این امر سرلوحه برنامه‌های دولت قرار بگیرد به طور حتم می‌تواند تکمیل کننده گام‌های اولیه همراهی دولت باشد.

استاندار لرستان بیان داشت: اگر موضوع اعطای اختیارات ویژه به استان‌ها تحقق پیدا کند، مصوبات را می‌توانیم در استان با بهره گیری از ظرفیت‌های داخلی پیگیری کنیم.