توسعه پایدار مفهومی است که با نگاه نو به توسعه اشتباهات گذشته بشری را تکرار نکند و توسعه همه جانبه ومتوازن را رقم بزند

توسعه پایدار فرایندی است که آینده ای مطلوب را برای جوامع بشری متصور می شود ، با توجه به توانمندی‌ها وظرفیتهای موجود در استان لرستان سه مقوله توسعه (صنعتی ، کشاورزی و گردشگری) باید از اولویتهای اصلی استاندار وتیم ایشان باشد.

استاندار محترم لرستان ضمن تکمیل اساسی تیم مدیریتی استان که پیش زمینه اولویت اول ایشان می‌باشد باید با توجه به زیرساختهای صنعتی که سالیان سال مغفول بوده وحتی دربسیاری از موارد به فرسودگی هم رسیده را با طراحی جدیدی برای توسعه صنعتی در دستور کار قرار دهد.

ارائه نقشه راه مهندسی توسعه استان با استفاده از متخصصین و اهل فن و با به کار گیری ظرفیت نمایندگان و نماینده محترم ولی فقیه و نخبگان داخل استان راه برون رفت لرستان را از وضعیت موجود باید سریعتر فراهم نماید.

امروز نیاز لرستان توسعه همه جانبه است و اشتغال پایدار ، محوریست که فقر بیکاری وضریب فلاکت را در استان کاهش می‌دهد و از مهاجرت نخبگان جوانان وتحصیلکردگان از استان جلوگیری میکند.

سیاسیون به جای پرداختن به حاشیه ، متن توسعه استان را در ذهن و عمل خود هویدا نموده با کمک به استاندار و تیم مدیریتیشان در چینش مدیران انقلابی جوان پاکدست و جهادی دارای برنامه سرعت قطار توسعه استان را افزایش دهند.

تا زمانیکه توسعه متوازن و پایدار به یک مطالبه عمومی نخبگانی تبدیل نشود برنامه ریزان با ارائه برنامه مدون جهت یاری به مدیران استان اقدام ننمایند دولت به تنهایی قادر در به حرکت درآوردن چرخهای پیشرفت استان نخواهد شد ، لذا استاندار محترم می بایست سریعا تیمی متشکل از اندیشمندان اهل فن را در استانداری تحت عنوان مجمع مشورتی توسعه استان جهت جمع آوری و انالیز پیشنهادات انتصاباتی اقتصادی اجتماعی سیاسی کشاورزی واشتغال زایی جمع آوری کند تا شرایط لازم در همه زمینه ها برای حرکت سریع لرستان به سمت آینده روشن هموار گردد.

دولت سیزدهم با شعار دولت انقلابی و جهادی وخدمت به مردم شروع خوبی داشته و می طلبد کلیه سیاستهای این دولت در لرستان با دست توانای استاندار مردمی و انقلابی جناب دکتر زیویار به عرصه عمل در آمده تا مردم طعم خدمت را زودتر از سایرین بچشند ولازمه پویایی دولت انقلابی انتصاب مدیران انقلابی و جهادیست دولت انقلابی مدیر انقلابی و جهادی میخواهد پس سیاسیون ، نخبگان ، علما و نمایندگان به یاری دولت واستاندار بشتابید تا فرصتها از دست نرفته‌ ۰آرامش جامعه همکاری و همفکری کلیه نیروهایی که دل در گرو نظام و رهبری دارند لازمه پیشرفت و توسعه لرستان است

مجتبی کلانتری فعال سیاسی فرهنگی لرستان