اجتماعی » سیاست » لرستان
کد خبر : 1453
جمعه - ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴

امام جمعه خرم آباد: نفی و مقابله با توصیه‌های فراقانونی در جذب نیروانتقاد از دخالت نابجا در انتصاب مدیران دولتی

  امام جمعه خرم‌آباد گفت: نگرانی‌هایی در رابطه با انتصابات وجود دارد؛ افرادی خارج از این قوه(دولت) در تلاشند اشخاص پیشنهادی خود را در این مناصب به کار بگیرند و این همان موضوعی است که مقام معظم رهبری از آن نهی کرده و گفتند دخالت نشود. به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی صدای منتقد به نقل […]

امام جمعه خرم آباد: نفی و مقابله با توصیه‌های فراقانونی در جذب نیروانتقاد از دخالت نابجا در انتصاب مدیران دولتی

 

امام جمعه خرم‌آباد گفت: نگرانی‌هایی در رابطه با انتصابات وجود دارد؛ افرادی خارج از این قوه(دولت) در تلاشند اشخاص پیشنهادی خود را در این مناصب به کار بگیرند و این همان موضوعی است که مقام معظم رهبری از آن نهی کرده و گفتند دخالت نشود.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی صدای منتقد به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز‌جمعه این شهر با اشاره به فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: تداخل این مناسبت‌ها با ماه رجب بر شور و نشاط مردم و جوانان ما افزوده است.

وی با بیان اینکه تداخل این مناسبت‌ها و دهه مبارک فجر برای همه ما درس‌آموز است که با اتکا به خداوند متعال و رهبری یک انسان عارف و الهی و اتحاد و همدلی حتما نصرت الهی را در پی دارد، افزود: امام راحل(ره) فرمودند: من در پیروزی انقلاب اسلامی هیچ نقشی نداشتم و این کلمات به صورت صریح آمده است. ایشان فرمودند آن کسی‌که دل‌ها را متحول کرد و مردم را با هم متحد ساخت خداوند متعال بود.

نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: ملت با اصناف و اقشار مختلف از خواسته‌های شخصی خود گذشته و خود را نادیده گرفتند و خدا و ملت را دیدند و به یک انسان الهی و تربیت‌شده مکتب اسلام دست دادند.

حجت‌الاسلام شاهرخی خاطرنشان کرد: آن پیروزی شگفت‌انگیز در ۲۲ بهمن ۵۷ برای ما رقم خورد؛ پیروزی‌ای که همچنان ادامه دارد و زورگویان عالم را به تکاپو و تشکیل پیمان‌های جدید با دولت‌های سرسپرده وادار کرده و تاکنون نیز نتیجه‌ای نداشته است.

وی بیان کرد: طبیعتا این دهه فجر که ۲۲ بهمن را نیز در پیش داریم با توجه به شکل و شیوه حضوری که مردم برای گرامی‌داشت آن روز نیاز است از طریق ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌شود نشان خواهند داد که تا تشکیل یک دولت اسلامی به تمام معنا و جامعه اسلامی که آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های اسلامی در تار و پود آن جامعه رخنه کرده باشد با پیروی از تدابیر مقام معظم رهبری راه نورانی اسلام، شهدا، صدیقان، جانبازان و ایثارگران را ادامه خواهند داد.

خطیب نمازجمعه این هفته خرم‌آباد با اشاره به اینکه یکی از راه‌های موفقیت که امامین انقلاب اسلامی بر آن تاکید داشته‌اند وحدت و همدلی قوای سه‌گانه در تمام سطوح کشور است، اضافه کرد: در استان نیز لازم و ضروری است که در میان قوای مجریه، مقننه و قضاییه این مهم وجود داشته باشد.

نفی و مقابله با توصیه‌های فراقانونی در جذب نیرو

وی ادامه داد: مردم استان انتظار دارند که این انسجام و همدلی در عمل مشاهده شود بنابراین انسجام درون دستگاه‌های اجرایی، قضایی و مقننه استان و سپس هماهنگی و تعامل سازنده در خدمت به مردم و تلاش برای ایجاد اشتغال، کاهش بیکاری و تورم، جلوگیری از گران‌فروشی، راه‌اندازی صنایع، کار‌گا‌ه‌ها و کارخانه‌های تعطیل شده، پیگیری اجرای مصوبات سفر ریاست محترم جهوری اسلامی، نفی و مقابله با توصیه‌های فراقانونی و هر گونه جذب نیروی بدون ضابطه، دقت در اجرای پیمانکاری‌ها و همچنین موارد دیگری که در مصوبات سفر آمده و مربوط به تمام استان است از اهم اولویت همه دستگاه‌ها و کارگزاران خدمت‌گزار این قوا باشد.

شاهرخی یادآور شد: خدمت‌گزاری به مردم در سایه هماهنگی‌های سه قوه در استان میسر است و مردم فهیم ما این معنا را به خوبی درک می‌کنند؛ هر دستگاهی وظیفه روشن و مشخصی دارد.

امام جمعه شهرستان خرم‌آباد اظهار کرد: دستگاه‌ها ضمن هماهنگی با ارگان‌های مختلف و خدمت‌گزاران در حاکمیت باید از یک امر مهم دیگر غفلت نورزند و آن نشست، پیوند و اتصال و ارتباط با عموم مردم، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی، انقلابی، فرهنگی و اجتماعی در استان است.

وی عنوان کرد: این نشست‌های با مردم گاهی از نخبگان و جریانات سیاسی همسوی با انقلاب مطالبی شنیده می‌شود که می‌تواند در پیشبرد کار تاثیرگذار باشد.

شاهرخی ادامه داد: جمهوری اسلامی برای رسیدن به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی نیازمند سرمایه اجتماعی و اعتماد عموم مردم است. توجه دستگاه‌های حاکمیتی اعم از مجریه، مقننه و قضاییه به دغدغه‌های مردم و نگرانی نخبگان، فرهیختگان و گروه‌های انقلابی، جهادی، سیاسی و اجتماعی امری ضروری است.

نگرانی از تاخیر در انتصاب مدیران

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه به نگرانی تشکل‌ها توجه شود، افزود: یکی از نگرانی‌هایی که در محافل و مجالس سیاسی گوناگون شنیده می‌شود تاخیر در انتصاب‌های جدید کشور و استان بوده که با آن روبرو هستیم.

انتقاد از دخالت نابجا در انتصاب مدیران دولتی

وی بیان کرد: اگر استاندار بنای بر انتصاب نداشتند چون از اختیارات وی است سخنی نمی‌گفتیم اما اطلاع دارم که افرادی را برای مدیریت برخی سازمان‌ها به وزیران مربوطه معرفی کرده و در حال مطالعه افراد دیگر است؛ البته اشخاص حقیقی و حقوقی در استان خارج از قوه مجریه برای پست‌هایی معرفی یا پیشنهاد شده‌اند و ظاهرا پیچیدگی و تاخیر در انتصابات به همین مطلب برمی‌گردد.

شاهرخی ادامه داد: افرادی خارج از این قوه(دولت) در تلاشند اشخاص پیشنهادی خود را در این مناصب به کار بگیرند و این همان موضوعی است که مقام معظم رهبری از آن نهی کرده و گفتند دخالت نشود؛ اگر به اصل تفکیک قوا و در عین آن هماهنگی بین‌شان توجه لازم نشود کسی پاسخگوی اعمال خلافش نخواهد بود.

امام جمعه خرم‌آباد اضافه کرد: در این صورت مدیران قبل از آنکه به مسئولان مربوطه خود در استان پاسخگو باشند مطیع کسانی هستند که در انتصاب‌شان دخالت داشته است و این خود موجب آسیب می‌شود.

وی بیان کرد: خدمت‌گزار شما مردم از استاندار درخواست می‌کند با جدیت دنبال اجرایی کردن مصوبات سفر رئیس‌جمهور باشد؛ کمااینکه با جدیت دنبال می‌کند.(در خصوص انتصابات نیز) با توجه به اینکه افرادی را به مدیریت دستگاه‌ها پیشنهاد داده یا در حال مطالعه است؛ از این مرحله با سرعت و دقت عبور کنیم.

ادارات در انجام وظایفشان کوتاهی می کنند

شاهرخی گفت: برخی از سازمان‌ها در استان به واسطع این تاخیر اطلاعاتی که بدست ما می‌رسد، در انجام وظایف‌شان کوتاهی‌هایی دارند چراکه منتظر مسئول جدید هستند و این به استان ضربه می‌زند.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد افزود: نیاز است به سرعت از این مرحله عبور کنیم و استاندار با وزیران جهت افراد پیشنهادی وارد مذاکره بشود تا افرادی متعهد، دانا، توانا و باانگیزه که کار شبانه‌روزی و علمی مبتنی بر عمل کارشناسی است انتخاب شوند.

وی بیان کرد: کسی که خود را وقف خدمت به مردم کند و بتواند تمامی ظرفیت‌های داخل و خارج استان را به کار بگیرد و اهل هماهنگی با سایر قوا به دور از سهم‌خواهی باشد.

شاهرخی اظهار کرد: باید چنین افرادی انتخاب شوند تا عقب‌ماندگی‌های استان جبران شود؛ از استاندار که خود منتخب دولت سیزدهم است این انتظار را داریم که برای انتصاب‌ها حداقل یک یا دو دهه از سوابق افراد معرفی یا پیشنهاد شده را مورد توجه قرار دهد.

وی بیان کرد: برخی از فعالان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جهت تاخیر در انتصابات و جهات دیگر و حتی نوع آن‌ها نگرانی‌هایی دارند که شایسته است با تشکیل جلسات مشترک، روشنگری‌‌های لازم صورت بگیرد.

خطیب نمازجمعه این هفته خرم‌آباد بیان کرد: این نیروهای انقلابی و حزب‌الهی سرمایه‌های اجتماعی نظام هستند و هر جا لازم بوده در دفاع از نظام اسلامی حضور داشته‌اند پس نیاز است با برگزاری نشست‌هایی و تبادل نظر و روشنگری مانع تفرقه و جدایی شد.