دکتر جواد علمائی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه مدیریت نحوه برگزاری امتحانات به عهده واحدهای استان‌ها است، گفت: سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به مراکز استان‌ها اعلام کرده که با توجه به شرایط منطقه‌ای، لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با توجه به سلامتی دانشجویان، اساتید، کارمندان و کارکنان تصمیم منطقی را در نحوه برگزاری امتحانات اتخاذ کنند.

وی ادامه داد: اگر به تصمیم واحدها، امتحانات به صورت حضوری برگزار شود، پروتکل‌هایی بهداشتی بر اساس نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا است. چراکه وزارت علوم و ستاد ملی مبارزه با کرونا به ما اعلام کرده‌اند که با برگزاری حضوری امتحانات مشکلی ندارند. ما نیز در سازمان مرکزی این موارد را به واحدهای استانی ابلاغ کرده‌ایم تا در صورت برگزاری حضوری امتحانات، پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

علمائی با اشاره به نحوه برگزاری امتحانات دانشگاه آزاد در مقاطع مختلف خاطرنشان کرد: برآورد میکنم با توجه به تعداد زیاد دانشجویان کاردانی و کارشناسی، امتحانات این دانشجویان به صورت مجازی برگزار شود. اما اولویت دانشگاه آزاد اسلامی این است که امتحانات به صورت حضوری برگزارشود تا از مدارک علمی دانشجویان صیانت شود. البته در امتحانات حضوری نیز ممکن است تقلب صورت گیرد، اما امکان کنترل شرایط در امتحانات حضوری بیشتر است و بروز خطا در امتحانات حضوری به حداقل می‌رسد.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اما در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تعداد کم است. به خصوص اگر قرار باشد امتحانات دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی مجازی برگزار شود، شرایط برای برگزاری حضوری امتحانات دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری بیشتر فراهم می‌شود.

علمائی در پایان تصریح کرد: واحدهای استانی خودشان در تصمیم‌گیری درخصوص نحوه برگزاری امتحانات آزاد هستندف اما سازمان مرکزی به تصمیم واحدها نظارت می‌کند و طبیعتا واحدها باید در برابر تصمیماتی که می‌گیرند،‌ پاسخگو باشند و علت تصمیم‌گیری درباره برگزاری حضوری یا مجازی امتحانات را شرح دهند.

انتهای پیام