به گزارش روزپایگاه خبری وتحلیلی صدای منتقد به نقل از ایرنا فرهاد زیویار در دیدار با خانواده مرحومه `مریم علیزاده` که اعضای وی به بیماران نیازمند اهدا شد اظهار کرد: مصیبت از دست دادن فرزند برای هر پدر و مادری سنگین و جانکاه است اما عمل خداپسندانه و انسان دوستانه والدین این مرحومه باوجود آنکه از لحاظ عاطفی برای آنها دشوار بود به تعداد دیگری زندگی دوباره بخشید.

وی گفت: اهدای زندگی به دیگران رضایتمندی خداوند و آرامش قلبی برای خانواده این مرحومه را در پی خواهد داشت و این اقدام خداپسندانه گامی در جهت فرهنگ سازی اهدای عضو افراد مرگ مغزی به نیازمندان جامعه بود که خانواده علیزاده به خوبی از عهده این کار بزرگ برآمد.

وی افزود: اجر واقعی این عمل خیر نزد خداوند محفوظ و دعای خیر خانواده های گیرنده عضو همواره با آنان خواهد بود که امید می رود با الگو برداری از کار مهم و تاثیرگذار آنها، فرهنگ اهدای عضو در جامعه نهادینه شود.

رضایت خانواده مرحومه “مریم علیزاده” برای انجام عمل پیوند عضو، دست کم موجب نجات جان هشت بیمار شد.

این دختر ۲۰ ساله هفته گذشته به دلیل سقوط از ارتفاع دچار مرگ مغزی شد و خانواده وی با همکاری بسیار بالا و رضایت کامل، با اهدای اعضای دختر خود موافقت کردند.

از ابتدای امسال تاکنون اعضای بیش از ۱۰ نفر از استان به دلیل مرگ مغزی به بیماران نیازمند پیوند شده است.

افراد می‌توانند به سامانه مرکزی دریافت کارت اهدا عضو به نشانی www.ehda.center. مراجعه و یا از طریق سامانه کد دستوری *۳*۳۲۳۴# و یا ارسال کد ملی از طریق پیامک به شماره ۳۴۳ جهت ثبت‌نام کارت اهدای عضو اقدام کنند.