به گزارش ایرنا سردار سلیمانی راه عزت، حق طلبی و ایستادگی در برابر دشمنان را به آزادگان جهان نشان داد، از مکتب امام خمینی (ره) آموخت و آموخته های خود را به مجاهدان در تمامی نقاط جهان منتقل کرد.

شهید سلیمانی الگوی بی بدیلی برای حرکت انقلابی جهان اسلام و قهرمانی است که در برابر استکبار ایستادگی کرد و راه عزت و حق طلبی را به همه آزادگان جهان نشان داد و خونخواهی این سردار شهید ادامه خواهد داشت.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری سابق آمریکا با شلیک پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.

چهره بین المللی مبارزه با تروریست و ناجی مردم منطقه هدف موشک های ارتش سنتکام “ستاد فرمانده کل نیروهای ارتش آمریکا در منطقه خاورمیانه” در حوالی فرودگاه بغداد قرار گرفت و به همراه همرزم عراقی خود ابومهدی المهندس به درجه شهادت نائل آمد.

بر اساس اعلام نیروی قدس سپاه، در این حمله تروریستی در مجموع ۱۰ نفر شهید شدند، سردار سرتیپ پاسدار حسین جعفری‌نیا، سرهنگ پاسدار شهرود مظفری‌نیا، سرگرد پاسدار هادی طارمی و سروان پاسدار وحید زمانی‌نیا از شهدای همراه سردار سلیمانی بودند.

پنتاگون وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد که دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق این کشور صادر کرده بود، در پی این اقدام تروریستی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۳۹۸ پایگاه آمریکایی “عین‌الاسد” در استان “الانبار” عراق را با چندین موشک هدف قرار داد.

اکنون وصیت نامه او میان اقشار مختلف به الگویی برای حفظ و پایداری نظام اسلامی تبدیل شده، از جمله بخش هایی که در خصوص ضرورت حفظ نظام، ولایتمداری و توصیه های لازم به مسئولان بوده بسیار روشن، صریح و قابل توجه است.

در بخش هایی از این وصیت نامه آمده است خواهران و برادران مجاهدم در این عالم، جمهوری اسلامی، مرکز اسلام و تشیع است، امروز قرارگاه حسین بن علی، ایران است، بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم ها می مانند اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی ماند.

برادران و خواهرانم! جهان اسلام پیوسته نیازمند رهبری است؛ رهبری متصل و منصوب شرعی و فقهی به معصوم، خوب می دانید منزه ترین عالم دین که جهان را تکان داد و اسلام را احیا کرد، یعنی خمینی بزرگ و پاک ما، ولایت فقیه را تنها نسخه نجات بخش این امت قرار داد، لذا چه شما که به عنوان شیعه به آن اعتقاد دینی دارید و چه شما که به عنوان سنی اعتقاد عقلی دارید، بدانید باید به دور از هرگونه اختلاف، برای نجات اسلام خیمه ولایت را رها نکنید.

خیمه، خیمه رسول الله است، اساس دشمنی جهان با جمهوری اسلامی، آتش زدن و ویران کردن این خیمه است، دور آن بچرخید، این خیمه اگر آسیب دید، بیت الله الحرام و مدینه حرم رسول الله و نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و مشهد باقی نمی ماند، قرآن آسیب می بیند.

برادران و خواهران عزیز ایرانی من، از اصول مراقبت کنید، اصول یعنی ولی فقیه، خصوصا این حکیم، مظلوم، وارسته در دین، فقه، عرفان، معرفت؛ خامنه ای عزیز را عزیز جان خود بدانید و حرمت او را حرمت مقدسات بدانید.

شهدا، محور عزت و کرامت همه ما هستند، نه برای امروز، بلکه همیشه اینها به دریای واسعه خداوند سبحان اتصال یافته اند، آنها را در چشم، دل و زبان خود بزرگ ببینید، همان گونه که هستند، فرزندانتان را با نام آنها و تصاویر آنها آشنا کنید.

نیروهای مسلح خود را که امروز ولی فقیه فرمانده آنان است، برای دفاع از خودتان، مذهبتان، اسلام و کشور احترام کنید و نیروهای مسلح می بایست همانند دفاع از خانه خود، از ملت و نوامیس آن حفاظت و حمایت و ادب و احترام کنند، نیروهای مسلح می بایست منشا عزت ملت باشد و قلعه و پناهگاه مستضعفین و مردم باشد و زینت کشورش باشد.

نکته ای کوتاه خطاب به سیاسیون کشور دارم چه آنهایی که اصلاح طلب خود را می نامند و چه آن هایی که اصولگرا، آنچه پیوسته در رنج بودم اینکه عموما ما در دو مقطع، خدا و قرآن و ارزش ها را فراموش بلکه فدا می‌کنیم، عزیزان هر رقابتی با هم می‌کنید و هر جدلی با هم دارید، اما اگر عمل شما و کلام شما یا مناظره هایتان به نحوی تضعیف کننده دین و انقلاب بود، بدانید شما مغضوب نبی مکرم اسلام و شهدای این راه هستید، مرزها را تفکیک کنید.

اگر میخواهید با هم باشید، شرط با هم بودن، توافق و بیان صریح حول اصول است، اصول، مطول و مفصل نیست، اصول عبارت از چند اصل مهم است: اعتقاد عملی به ولایت فقیه است؛ یعنی این که نصیحت او را بشنوید، با جان و دل به توصیه و تذکرات او به عنوان طبیب حقیقی شرعی و علمی، عمل کنید، کسی که در جمهوری اسلامی می‌خواهد مسئولیتی را احراز کند، شرط اساسی آن این است که اعتقاد حقیقی و عمل به ولایت فقیه داشته باشد، من نه می‌گویم ولایت تنوری و نه می گویم ولایت قانونی، هیچ یک از این دو، مشکل وحدت را حل نمی کند، ولایت قانونی، خاص عامه مردم اعم از مسلم و غیر مسلمان است، اما ولایت عملی مخصوص مسئولین است که می خواهند بار مهم کشور را بر دوش بگیرند، آن هم کشور اسلامی با این همه شهید.

اعتقاد حقیقی به جمهوری اسلامی و آنچه مبنای آن بوده است، از اخلاق و ارزش ها تا مسئولیت ها، چه مسئولیت در قبال ملت و چه در قبال اسلام.

بکارگیری افراد پاکدست و معتقد و خدمتگزار به ملت، نه افرادی که حتی اگر به میز یک دهستان هم برسند خاطره ی خان های سابق را تداعی می کنند.

مقابله با فساد و دوری از فساد و تجملات را شیوه خود قرار دهند، در دوره حکومت و حاکمیت خود در هر مسئولیتی، احترام به مردم و خدمت به آنان را عبادت بداند و خود خدمتگزار واقعی، توسعه گر ارزش ها باشد، نه با توجیهات واهی، ارزش ها را بایکوت کند.

مسئولین همانند پدران جامعه می بایست به مسئولیت خود پیرامون تربیت و حراست از جامعه توجه کنند، نه با بی مبالاتی و به خاطر احساسات و جلب برخی از آراء احساسی زودگذر، از اخلاقیاتی حمایت کنند که طلاق و فساد را در جامعه توسعه دهد و خانواده ها را از هم بپاشاند، حکومت ها عامل اصلی در استحکام خانواده و از طرف دیگر عامل مهم از هم پاشیدن خانواده هستند، اگر به اصول عمل شد، آن وقت همه در مسیر رهبر و انقلاب و جمهوری اسلامی هستند و یک رقابت صحیح بر پایه همین اصول برای انتخاب اصلح صورت می گیرد.

کلامی کوتاه خطاب به برادران سپاهی عزیز و فداکار و ارتشی های سپاهی دارم ملاک مسئولیت ها را برای انتخاب فرماندهان، شجاعت و قدرت اداره بحران قرار دهید، طبیعی است به ولایت اشاره نمی کنم، چون ولایت در نیروهای مسلح جز نیست، بلکه اساس بقای نیروهای مسلح است، این شرط خلل ناپذیر می باشد.

نکته دیگر، شناخت به موقع از دشمن و اهداف و سیاست های او و اخذ تصمیم به موقع و عمل به موقع، هر یک از این ها اگر در غیر وقت خود صورت گیرد، بر پیروزی شما اثر جدی دارد.

سخنی کوتاه از یک سرباز ۴۰ ساله در میدان به علمای عظیم الشان و مراجع گرانقدر که موجب روشنایی جامعه و سبب زدودن تاریکی ها هستند، خصوصا مراجع عظام تقلید، سربازتان از یک برج دیده بانی، دید که اگر این نظام آسیب ببیند، دین و آنچه از ارزش های آن که شما در حوزه ها استخوان خرد کرده اید و زحمت کشیده اید، از بین می رود، این دوره ها با همه دوره ها متفاوت است، این بار اگر مسلط شدند، از اسلام چیزی باقی نمی ماند.

راه صحیح، حمایت بدون هر گونه ملاحظه از انقلاب، جمهوری اسلامی و ولی فقیه است، نباید در حوادث، دیگران شما را که امید اسلام هستید به ملاحظه بیندازند، همه شما امام را دوست داشتید و معتقد به راه او بودید، راه امام مبارزه با آمریکا و حمایت از جمهوری اسلامی و مسلمانان تحت ستم استکبار، تحت پرچم ولی فقیه است.

من با عقل ناقص خود می دیدم برخی خناسان سعی داشتند و دارند که مراجع و علما مؤثر در جامعه را با سخنان خود و حالت حق به جانبی به سکوت و ملاحظه بکشانند، حق واضح است؛ جمهوری اسلامی و ارزش ها و ولایت فقیه میراث امام خمینی(ره) هستند و می بایست مورد حمایت جدی قرار گیرند.

من حضرت آیت الله العظمی خامنه ای را خیلی مظلوم و تنها می بینم، او نیازمند همراهی و کمک شماست و شما حضرات معظم با بیانتان و دیدارهایتان و حمایت هایتان با ایشان می بایست جامعه را جهت دهید، اگر این انقلاب آسیب دید، حتی زمان شاه ملعون هم نخواهد بود، بلکه سعی استکبار بر الحادگری محض و انحراف عمیق غیر قابل برگشت خواهد بود.